logo portal banner

logo mkvc tigar zuri

logo mkvc tigar bijelkasti

 2021 07 01 ferdo

Kao što vam je poznato, naš počasni član MKVC Ferdinand Popov - Ferdo krajem prošle godine prodao je brod „koču“ Majka Marija (18 m) i kupio drugi manji (12 m) ribarski brod, u koji je trebalo dosta uložiti kako bi zadovoljio njegove potrebe. Želja mu je bila da dalje ribari manjim brodom uz manje napora.
I tako je prije deset mjeseci krenuo s rekonstrukcijom broda, svakodnevno danonoćno radeći na brodu, na kojem je ostala samo kobilica i desetak vanjskih madira .
Na zadnjem dijelu kobilice produžio je i produbio nosač za novi timun, dao izraditi novi propeler po snazi motora i duljini broda, povisio bandu na krmi broda, razne štile, promijenio sve pašaice, cijeli brod prebrukvao, izradio novo nadgrađe s drugačijim rasporedom kormilarnice, komore, kuhinjom, dnevnim boravkom, ostavom, a ispod u provi broda novu spavaonicu.
Na sredini broda u potpalublju smjestio je MANov motor. Izradio je unutarnje hlađenje motora, dok je cijevi, u kojima cirkulira tekućina za hlađenje motora, izveo van broda kako bi ga more hladilo.
U potpalublju je smjestio tri inox rezervoara (šest tona), posebno izrađena za taj brod, za gorivo i inox rezervoar za pitku vodu (600 litara).
Na krmi broda izradio je gruju sa svim popratnim elementima koje „koča“ treba imati. S grujom je povezao i pomoćno vitlo za pričuvnu mrežu.
Glavno vitlo, koje je djelomično rekonstruirao, a dobrim dijelom iznova dizajnirao, odnosno prilagodio ga svojim potrebama, smjestio je iza komore i ispod kormilarnice.
Palubu na krmi, gdje će se sortirati ulovljena riba, potpuno je zaštitio od udara vjetra i djelovanja sunčeve svjetlosti, tako da će se riba na najbolji način zaštititi dok se ne stavi u komoru za održavanje ribe.
Na krmenoj bandi smjestio je rodulin sa svim popratnim dijelovima (vodilice …) koji trebaju biti povezani kada se mreža spušta i diže na brod.
Nešto neobično u odnosu na druge ribarske brodove „koče“ na krmi iznad vitla izradio je malu kormilarnicu. U njoj će instalirati i povezati sve uređaje koje treba imati na jednom brodu (računalu sa pomorskom kartom, sonder, AIS, radar, VHF radio stanica, radio i td), uređaji za praćenje rada motora, pomorska navigacijska svjetla na brodu i ostala rasvjeta na brodu te praćenje ostalih uređaja na brodu itd.
Iznad kormilarice smjestio je na inox nosaču sve antene od uređaja koje je potrebno imati na brodu.
Iznad kabine od prove do krme broda izradio je inox ogradu. Namjena na tom djelu broda biti će naknadno izrađena.
Na provi broda ugradio je vitlo za sidrenje broda, a na postolju od vitla izrađene su specifične bitve za vezivanje broda. Dok je na samom postolju za vitlo izradio specifičan nosač sajli kojim je povezao provu broda sa grujom, a dizajn nosača oslikava životni moto obitelj Popovih.

U dogledno će vrijeme u potpalubu ugraditi pomoćni motor za proizvodnju električne energije, hidrauličnu pumpu za podizanje mreže i plutajućeg parangala, sve pumpe za morsku vodu (čišćenje ribe i drugih stvari na brodu). Iznad motora na palubi broda smjestit će komoru u kojoj će se odlagati ulovljena riba, a u komoru će se odlagati i led dobiven od morske vode. Trebat će još cijeli brod povezati električnim hidrauličnim instalacijama te još nekim ribarskim alatima (plutajući parangal).
Cijeli dizajn broda i svih uređaja i detalja na brodu na temelju dosadašnjeg ribarskog iskustva osmislio je sam Ferdo zajedno s prijom Igorom (Tribunj). Grube stolarske radove oko bande na krmi broda i kabine i bokove broda izradio je profesionalac Ive (Banjevci) sa svojom ekipom. Kuhinju, prostoriju za boravak ribara i ormare za stvari i opremu te krevete u spavaonici u provi broda izradio je Cvitko (Tribunj). Inox ogradu na brodu i neke detalje izradio je Tihomir (Karlovac), dok je u jednom dijelu izgradnje inox ograde Dačo (Vukovar) montirao i demontirao svoju skelu oko broda. Sve dijelove koje je trebalo tokariti izradio mu je brat Bino, a i treći brat Berto bio je od velike pomoći zajedno sa svojim sinovima Jurom, Šimunom, Rokom, Jakovom i Andrijem. Markić (Split) priprema presvlake za kuhinju, krevete i kormilarnicu. Bilo je tu još nekih koji su sudjelovali u rekonstrukciji ovog broda, kao što je nećak Frane, još jedan Frane, Krešo, Joško, Marino, Gojko itd. Naravno i njegova djeca, od Marije, Anđele, Franke i, naravno, Josip i posebno Ante bili su od velike pomoći oko uređenja broda nakon svake velike obrade broda. I na kraju, supruga Goranka trebala je svakodnevno tu vojsku nahraniti, a platila je svojim radom i jedna perilica rublja: nije izdržala taj svakodnevni pritisak sportske robe.
Brod je rekonstruiran u hangaru brodogradilišta u vlasništvu Igora Stipaničeva u Tribunju (Sovlje).

Ferdo je svoje tridesetogodišnje ribarsko iskustvo u ribarenju, a najvećim dijelom kočarenju na moru, ugradio u ovaj brod kojem je dao ime Marija Majka. Brod obiluje inovatorskim rješenjima i novitetima, koji ga čine jedinstvenim u odnosu na ostale kočarske brodove na Jadranu.
Brod Marija Majka ima dušu prezimena Popovih (Pajevih) i ulazi kao najnoviji, peti ribarski brod u flotu braće Popovih iz Tribunja.
Na samom porinuću broda u more bili su prisutni mnogi ribari i Ferdini prijatelji, a priključio nam se i mons. Ante Ivas, biskup šibenski u miru, dok će blagoslov broda biti kada Ferdo u sljedećoj fazi do kraja opremi brod za ribarenje.
U ime svih članova MKVC počasnom članu MKVC Ferdiju želimo puno sreće u ribarenju i mirno more.

 

POVEZANI ČLANCI

PRISTUPNICA

Članom MKVC može postati svaki državljanin RH koji će se na temelju članka 8. Statuta MKVC, dragovoljno uključiti u provođenju djelatnosti kluba ...
WVF
     MHB RH
   
ZAGREB
    HTZ
    GS OS RH
     EUROBIKER-CROATIA
    MKVC
logo wvf
logo ministarstvo branitelja     logo grad zagreb     logo htz     logo gsos rh     logo eurobiker     logo mkvc
Go to top