logo portal banner

AKTIVNOSTI

Moto maraton Jaši do zida `10.

2010 09 09 udbina dhm lozina (137)

I ove godine prikupili smo preko tridesetak spomen kamenja za budući Zid sjećanja, dobrote i mučeništva. Stoga nakon završetka proslave Dana hrvatskih mučenika na Udbini možemo reći da su članovi ZMKVC ispunili svoju obavezu koju su odrađivali tijekom čitave godine.
U ime Zajednice MK Veterani - Croatia želio bih se zahvaliti svim bikerima i motoristima koji su došli po veoma lošem vremenu do Udbine kako bi s nama prisustvovali blagoslovu Crkve hrvatskih mučenika.
Zahvaljujemo se svim sponzorima i suradnicima koji su nam olakšali organizaciju prihvata na Udbini od Ministarstva obrane RH, Odjela za branitelje Grada Zagreba, vojnika iz Vojarne „Josip Jović“, župnika sa Udbine Fra Nediljku Knezoviću i mještanima Udbine.

Udbinjani su nas i ove godine prihvatili kao svoje i bilo nam je ugodno boraviti ovih dana na Udbini.
Vidimo se dogodine. Klek

POKROVITELJ:
Projekt je dijelom financiran od grada Zagreba

2010.09.13. - HRT - U susret dijalogu

U radijskoj emisiji „U susret dijalogu“ bilo je riječi o Crkvi hrvatskih mučenika na Udbini. Gosti u emisiji bili su biskup Ličko senjske - biskupije msn Mile Bogović, Ratko Dragović - Klek predsjednik Zajednice MK Veterani - Croatia, don Damir Stojić župnik iz Sveti Mati slobode iz Zagreba i velečasni Mato Martinković župnik iz Vukovara.

Ivan Dukarić Stubičar voditelj i urednik emisije.

2010.09.12. - Sveta misa 12.09.2010. na Udbini

Na Sv. Misi u župi Svetog Nikole u dnevnoj kapeli BDM Kraljice hrvatskim mučenika koje se nalazi u Crkve hrvatskih mučenika na Udbini tijekom Sv. Mise članovi Zajednice MK Veterani - Croatia predali su ponovo na čuvanje barjak RH i barjak naše vjere u kojoj među nama Hrvatima nema granica bez obzira gdje se nalazili.
Tijekom godine pod ovim stjegovima branitelji, veterani, motoristi prikupljali su spomen kamenje za Zid siječanja, dobrote i mučeništva koji će se postaviti u sklopu crkve Hrvatskih mučenika na Udbini. Zid sjećanja biti će simbol i spomen na hrvatske mučenike kroz hrvatsku povijest do današnjeg dana.
Tijekom mise kao što nam je župnik sa Udbine i naš moto vikar Fra. Nediljko Knezović prošle godine dao raspelo da nas podsjeti "U ovome ćete znaku pobijediti", a ove godine dao nam je na čuvanje repliku Gospe velikog hrvatskog krsnog zavjeta kojoj je posvećen Vojni ordinarijat i koja označuje one vrijednosti vjernost Bogu, Katoličkoj crkvi i hrvatskom narodu. Napomenuo je da te vrijednosti prenosimo i u moto svijetu te dodao: "Spominjući se Gospe velikoga hrvatskog krsnog zavjeta, zaštitnice Vojne biskupije, biskup Jezerinac podsjetio je kako je Sveta Stolica odredila Nju kao zaštitnicu, jer su naši vojnici i policajci dio hrvatskog naroda, nasljednici hrvatske i nacionalne kršćanske baštine. Naši prvi dodiri sa zapadnom kulturom i kršćanskom civilizacijom rezultirali su krštenjem Hrvata. A naše štovanje Majke Božje baštinimo od početaka naše kršćanske povijesti. Naime, poznato je da je hrvatski pobožni kralj Zvonimir sagradio crkvu u Biskupiji kod Knina. Nakon što su prohujali mnogi osvajači, pod ruševinama Zvonimirove crkve pronađen je u kamenu uklesan lik Majke Božje Moliteljice. Taj su lik, pod naslovom Gospa velikog hrvatskog krsnog zavjeta, naši biskupi preuzeli kao trajan podsjetnik naše povezanosti ne samo s Isusom Kristom nego i pripadnosti njegovoj Crkvi. Tu su svijest našeg naroda potvrdili i naši branitelji u Domovinskom ratu kad su se gotovo nenaoružani okitili krunicom kao znakom našega povjerenja u Isusa Krista i njegovu majku Mariju. Slaveći blagdan zaštitnice Vojne biskupije, Gospe velikog hrvatskog krsnog zavjeta, Dan pobjede i domovinske zahvalnosti i Dan hrvatskih branitelja, želimo si ponovno dozvati u svijest te vrijednosti. Želimo ponovno potvrditi svoju opredijeljenost za te vrijednosti i obećati da ćemo ih i ubuduće njegovati i prenositi na nove naraštaje, rekao je u propovijedi biskup Jezerinac."

2010.09.09. - Aktivnosti na Udbini povodom Dana hrvatskih mučenika

Danas je put od Zagreba do Udbine bio idealan za putovanje motorom. Pogotovo kada mi je ovo jedan od zadnjih vožnji na duže relacije u ovoj godini s motorom. Bez obzira što sam bio u jednoj ekipi s autima do Udbine, nisam mogao odliti već sam daj po plinu za Udbinu. Na Udbini je slijedeća situacija:
  • kamp u naselju „Tigar“ u vojarni Josip Jović za prihvat bikere je pripremljen,
  • osigurano je deset kontejnera sa krevetima,
  • šator za druženje je osiguran,
  • čabanac za petak se sutra sprema,
  • osigurano je i piće za petak,
  • u subotu se okupljamo od jutra u Podudbini kod restorana „Robert“
  • osigurani su sendviči za sudionike moto defilea,
  • moto defile je u 9.30 od Podudbine do Udbine
  • u 10 sati se priključujemo križnom putu
  • Sveta misa počinje od 11 sati
  • Nakon Svete mise osiguran je ručak (ručak košta 60 kuna, juha, odojak, krumpir, salata i jedno piće )
  • Nakon toga se druženje nastavlja u naselju Tigar.

U međuvremenu susreli smo na Udbini i Načelnika Glavnog stožera OS RH general zbora Josipa Lucića, brigadnog generala Toma Medveda i brigadira Zdravka Andabaka koji su tijekom jutra posjetili branitelje hodočasnike koji već peti dan pješače od Krivog puta rodno mjesto legendarnog Gavrana, Damira Tomljenovića iz 1. gbr „Tigrovi“ i zajedno s njima prepješačili oko deset kilometara.Na večer posjetili smo i Udrugu „Damir Tomljanović - Gavran“ u Lovincu gdje su se hodočasnici odmarali nakon današnje hodnje od Donje Bukve na Velebitu do Svetog Roka.

2010.09.09. - Preuzimanje spomen kamenja u Varaždinu

Dana 09.09.2010. godine u 19:00 sati  u župnoj crkvi sv. Nikole biskupa u Varaždinu na adresi Trg Slobode br. 11 biti će Sveta misa s euharistijskim klanjanjem, kod koje će se blagosloviti spomen kamen Varaždin - Istražni zatvor, svibanj-lipanj 1945. Spomen kamen će preuzeti članovi ZMKVC sa njihovim prijateljima bikerima sa područja Međimurja i Varaždina.
U Udbinu na Dan hrvatskih mučenika zasad su najavili dolazak s jednim autobusom predvođeni župnikom vlč. Stjepanom Najmanom i voditeljem pastorala mladih Varaždinske biskupije vlč. Damjanom Koren. Hodočašće na Udbinu organiziraju i druge župe Grada Varaždina. Klek

2010.09.08. - Upute za dolazak na Udbinu

2010_09_11_udbina_plocicaOkupljanje bikera povodom obilježavanja Dana hrvatskih mučenika na Udbini 11.09.2010. godine započinje već od 10.09.2010. godine na Udbini.
Od Oružanih snaga RH odnosno odnosno Ministarstva obrane RH omogućeno nam je korištenje kampa „Tigar“ u Vojarni Josip Jović na Udbini.
U kampu nam je osigurano desetak kontejnera sa oko 40 kreveta.  Kamp je borovoj šumi gdje će biti i postavljen jedna šator sa stolovima za okupljanje. Tu večer osiguran je „tradicionalni“ čobanac od divljači u kampu.
Sa sobom ponesite opremu za kampiranje. Iz dosadašnjeg iskustva toplo se obucite.
Organizirani polazak za klubove MK Veterani nema, već će predsjednici odrediti dolazak sukladno mogućnostima svojih članova. Okupljanje sa sjevera RH je već tradicionalno na benzinskoj postaji Cropetrolol u Turanju. Polazak sa benzinske postaje je u 15 sati. Klek

2010.09.05. - U đakovačkoj prvostolnici blagoslovljen je spomen-kamen za Crkvu hrvatskih mučenika na Udbini

Spomen-kamen koji obilježava masovna stratišta i grobišta u selu Ruševu u Požeštini, gdje su otjerani i ubijeni mnogi Đakovčani (prema izjavama svjedoka njih nekoliko stotina) nakon pada Đakova u ruke partizana 17. travnja 1945. blagoslovio je 5. rujna u đakovačkoj katedrali na sv. misi župnik i dekan Župe Svih svetih u Đakovu, vlč. Tomislav Ćorluka.
Nakon blagoslova svoje sjećanje na tragični događaj kada su odveli njegovog oca i ubili u Ruševu iznio je Stjepan Jakab iz Đakovačkih Selaca, koji je tada bio 7-godišnjak:"Jedne kasne večeri u travnju 1945. nije se u našoj kući spavalo. Otac je sjedio na niskom kućnom stoliću, a ja sam mu bio u krilu. Vladao je strah i tješio me je, te mi je pričao priče. U to se začulo kucanje na prozor. Majka se javila. Bila su to dva odbornika iz sela i pitala su: 'Snašo, gdje ti je čovjek?' Majka je rekla da nije kod kuće, a drugi je povikao: 'Šta lažeš!' Kuća je istovremeno opkoljena s nekoliko partizana. Dvojica, naoružana na brzinu, upala su u sobu i uz grubo ponašanje vezali su mom ocu ruke. Ja sam plakao i držao se za njegove noge. Odbacili su me u kut sobe. Moj otac je otišao bez pozdrava i to nam je bila užasna noć. Odveden je u kuću jednog odbornika iz sela, a tamo je već bilo ljudi. Pomoći nije bilo, samo bespomoćni plač. Idućeg, proljetnog travanjskog, sunčanog i prohladnog dana po kaldrmi se dobro čulo koračanje i topot. Narod je izašao van, a izašli smo i majka i ja. Prolazila je kolona zarobljenika vezanih po četiri i tjerani su prema brdima, prema Ruševu. Bilo ih je oko 40 različite starosne dobi. Moj otac je bio treći u prvom redu.Nakon 3 tjedna stigla je poruka da su pobijeni i zakopani.
Čovjek koji ih je zakapao našao je sliku, prema kojoj je ustanovio da su to ljudi iz Selaca. Odmah se tražio način kako ih dovesti i ponovno je trebala dozvola seoskog odbora. Uz pomoć komesara Zupčića krenuli su zaprežnim kolima prema Ruševu i dobro se sjećam da je on sjeo u prva kola i vjerojatno, da nije bilo njega, ne bi ih bilo moguće dovesti. Majka je pričala da su Selčani bili zakopani u gornjem redu i kada su ih vadili nije bilo puno zemlje. Svatko je po nekoj oznaci prepoznao svoje, tako da je sedam Selčana dovezeno u selo.Zaprežna kola s mojim ocem bila su postavljena nekoliko sati u našem dvorištu. Otvorili su škrinju i tko je htio, mogao ga je vidjeti. Plakao sam, jer mi ga nisu dali vidjeti. Ipak, skočio sam na kola i vidio sam ga, a bolje da nisam. Dugo sam poslije toga trpio strah. Nije imao nos, uši i oči, a stric mi je kasnije rekao da je zaklan i pretpostavljam da su bili živi mučeni. Sahranjeni su 16. svibnja 1945. na groblju u Đakovačkim Selcima." - završio je vidljivo potresen svoje svjedočenje Stjepan Jakab, danas 73-godišnjak.
Po završetku mise spomen-kamen su djeca žrtava iz Ruševa, Blaženka Rac r. Verhas i Stjepan Jakab predali spomen-kamen članovima Motokluba Đakovo, koji će ga predvođeni predsjednikom kluba Miroslavom Lasićem Ćisom odvesti u Udbinu. Ruševski spomen-kamen bit će, između ostalih, prikazan u ulaznoj procesiji na sv. misi u subotu, 11. rujna prigodom blagoslova novoizgrađene Crkve hrvatskih mučenika na Udbini na Dan hrvatskih mučenika. Materijal od kojega je kamen izrađen je s područja Ruševa, a svoj rad  i obradu je donirala tvrtka "Kamen-Štimac" iz Kuševca.Na Dan hrvatskih mučenika iz Đakova će biti organizirano spomen-hodočašće u Udbinu. Prijave se zaprimaju u Župnom uredu Svih svetih u Đakovugdje se mogu dobiti dodatne informacije. Organizatori ovog spomen-pohoda su Hrvatski obredni zdrug "Jazovka" - Krilo Đakovo, Hrvatsko društvo političkih zatvorenika - Ogranak Đakovo i Župni ured Svih svetih u Đakovu.
Predsjednik HOZ-a Jazovka, Krila Đakovo: Pero Šola

2010.08.29. - MK Đakovo - Đakovo - Preuzimanje spomen kamenja - Najava

Članovi Moto kluba Đakovo iz Đakova u nedjelju 05.09.2010. godine u 9 sati prisustvovati će Sv. Misi u Đakovačkoj katedrali Sv. Petra gdje će se blagosloviti spomen kamen za zid boli, dobrote i mučeništva koji  se gradi kod crkve Hrvatskih mučenika na Udbini. Spomen kamenje će MK Đakovo donijeti 11.09.2010. godine na Udbinu gdje će se blagosloviti novo izgrađena crkva Hrvatskih mučenika.
Pozivaju se bikeri i motoristi da se priključe blagoslovu spomen kamenja za zid boli, dobrote i mučeništva na Udbini. Klek

2010.08.22. - MKV - Zagreb - Preuzimanje spomen kamenje u Lukovo Šugarje

Dana 22.08.2010. godine preuzeli smo dva spomen kamenja (Lukovo Šugarje, 1932-1995 i Lukovo Šugarje, Uvala Mostine, 1943) nakon Svete Mise u Lukovom Šugarju. (Klek)

2010.08.22. - MKV - Zagreb - Preuzimanje spomen kamenje u Lukovo Šugarje - Najava

U nedjelju 22.08.2010. godine prisustvujemo na Sv. Misi u Lukovom Šugarju.
Na Sv. misi će se blagosloviti i drugu Spomen kamen za Zid boli, zajedništva i mučeništva kod izgradnje Crkve hrvatskih mučenika na Udbini.
Mole se članovi Zajednice MK Veterani - Croatia da se odazovu na ovaj događaj. (Klek)

2010.09.11. - Plan obilježavanja Dan hrvatskih mučenika

2010_09_11_udbina_plocica10.09.2010. godine

• do 18.30 sati - Okupljanje (restoran „Robert“, Podudbina bb)
  • 19 sati - Sv.  misa u Kapelici Bl. Djevice Marije kraljice hrvatskih mučenika (CHM), (preuzimanje hrvatske i vatikanske zastave)
  • od 20 sati - Druženje (restoran „Robert“, Podudbina bb) i kampiranje u kampu

2010_09_11_udbina_jasi_do_zida_sudionik11.09.2010. godine

• 9.30 sati - Moto defile do CHM (okupljanje kod restoran „Robert“, Podudbina bb)
  • 11 sati - Sv. Misa u CHM
  • 13 sati - Ručak za bikere i druženje (restoran „Robert“, Podudbina bb)

12.09.2010. godine

• 10 sati - Sv.  misa u Kapelici Bl. Djevice Marije kraljice hrvatskih mučenika (CHM)( (vračanje Hrvatske i Vatikanske zastave)
  • 12 sati - Ručak za organizatore (restoran „Robert“, Podudbina bb) i povratak svojim kućama

Za naše starije bikere koji nisu u mogućnosti kampirati, a zbog toga što na Udbini nema smještaj za iznajmljivanje zamolio bih udbinjane da nam pomognu za smještaj takvih bikera.  Posebno o tome zamolio bih da nam pomogne udbinska mladež. Kontakt je Specijalac (0959055170).
Isto tako zamolio bih čelnike moto klubova koji će hodočastiti i ove godine na Udbini da u sklopu svojih mogućnosti sa sobom ponesu svoje klupske zastave, promotivne materijale svojih klubova (majice, kape, marame, zastavice, ambleme ili naljepnice kluba itd…) koje bi podijelili udbinskoj mladeži. Udbinska mladež to očekuje od nas.

NAJAVA

2010_09_11_udbina_jasi_do_zida_plakat

Tradicionalno (četvrto) prikupljanje Spomen kamenja pod nazivom „Jaši do Zida“ (Ride to the Wall) za Zid sjećanja, dobrote i mučeništva pri Crkvi Hrvatskih mučenika u Udbini. O pojedinostima vezanim uz vrijeme i mjesto održavanja biti ćete obaviješteni naknadno. Pozivamo članove Zajednice MK Veterani - Croatia i prijatelje da nam se priključe.